Pemakanan Ibu Supaya Susu Banyak Dan Berkualiti

Kongsikan Artikel Ini:Sebelum ni, saya sudah kongsikan tentang 4 tanda bayi dapat cukup susu ibu. Salah satunya ialah berat naik! Ada ibu bertanya, Ini tandanya bayi tak dapat cukup susu ibu. Apa puncanya? Ada 3 ┬áiaitu sama ada Ibu tertekan, letih dan terlalu stress Pemakanan dan minuman tak seimbang Bayi…

4 Teknik Lekapan Penyusuan

Kongsikan Artikel Ini:Antara masalah ibu yang selalu ditanya kepada saya Tahukah anda? Punca semua masalah ini ialah kerana silap lekapan penyusuan. Masalah ini kerap melanda ibu yang putingnya rata atau tenggelam breast terlalu besar hisapan bayi adalah salah Bila bayi susah mahu melekap di payudara ini, dan ibu pula mahu…

4 Tanda Bayi Dapat Cukup Susu Ibu

Kongsikan Artikel Ini:Apakah tanda bayi dapat cukup susu ibu? Saya pernah ditanya oleh ibu Betul ibu semua, menyusu tidak sama seperti memberi anak susu formula di dalam botol. Jika susu formula, kita nampak kuantiti susunya dan biasanya anak memang tidur lena. Tetapi, bila kita menyusukan bayi, bukan sahaja perlu kerap…

4 Teknik Simple Untuk Bercerai Susu

Kongsikan Artikel Ini:Sewaktu anak saya Nuha dah 2 tahun 5 bulan, ada yang bertanya Nuha dah berhenti menyusu ke? Saya dah stop menyusu ke bile Nuha 2 tahun? Kenapa Nuha masih menyusu lagi? Tidak kurang juga orang yang memberi idea kepada saya suruh letak asam, garam jugak menyuruh saya kata…

Susu Saya Cair, Bayi Tak Kenyang, Apa Nak Buat?

Kongsikan Artikel Ini:Saya pernah mendapat mesej daripada seorang ibu, begini bunyinya Jadi, ibu ini risau kerana walaupun susunya cukup, tetapi cair. Bila susu cair, dan najis bayi berwarna hijau, ini menunjukkan bayi sebenarnya TIDAK MENDAPAT SUSU YANG SECUKUPNYA. Cara Pastikan Bayi Dapat Cukup Susu Jika anda alami masalah sama seperti…

4 Langkah Merangsang Pengeluaran Susu Ibu Selepas Bersalin

Kongsikan Artikel Ini:Biasanya ibu selepas bersalin, sangat risau akan penghasilan susu ibu. Terutama ibu yang baru melahirkan anak pertama. Persoalan seperti Sering menghantui ibu dan bakal ibu. Masalah tiada susu sebenarnya hanyalah satu mitos semata-mata. Ini kerana, susu memang akan terhasil sebaik sahaja hari pertama bayi lahir ke dunia. Cuma,…

Susu Formula Membantu Turunkan Kuning Anak ?

Kongsikan Artikel Ini:Hari ini saya ingin kongsikan satu kisah. Kisah seorang ibu, yang anaknya kuning lama sekali dan dan kuning tidak juga turun. Ini adalah kisah yang dikongsikan sendiri oleh Puan Norashida Abdul Rahman, seorang Konsultant Penyusuan di Malaysia (IBCLC) sepanjang pengalaman beliau melayan klien berkaitan Konsultansi Penyusuan. ====== APA…

4 Teknik Cepat Dan Mudah Menurunkan Demam Kuning

Kongsikan Artikel Ini:InsyaAllah, kali ini saya ingin berkongsi tentang 4 teknik mujarab yang selamat untuk menurunkan paras demam kuning bayi anda. Pada post yang lepas, saya telah kongsikan tentang 3 fakta penting tentang demam kuning dan saya harap anda telah membacanya ye. Jadi, kali ni saya nak kongsi pula tentang…

3 Fakta Penting Tentang Demam Kuning

Kongsikan Artikel Ini:Kali ini saya ingin berkongsi tentang demam kuning atau bahasa perubatan dipanggil “jaundis”. Apa yang ibu bapa perlu tahu? Buat ibu bapa yang baru, anak lahir-lahir je terus akan di”diagnos”oleh doktor untuk lihat sama ada kena demam kuning ataupun tidak. Ianya sangat “menakutkan” dan merisaukan anda sebagai ibu…

7 Jenis Makanan Naikkan Hb Dalam Darah

Kongsikan Artikel Ini:Assalamualaikum, saya di sini.. InsyaAllah kali ni saya nak kongsikan tentang masalah Hb rendah. Ala, yang selalu ibu mengandung risaukan tu. Hb rendah memang buatkan ibu selalu risau! Teringat ada seorang kawan saya, sedang mengandung sekarang..katanya.. Hmm..memang risau bila Hb rendah ni! saya pun dulu waktu mengandungkan Nuha,…

Petua Mengatasi Sembelit Ketika Hamil

Kongsikan Artikel Ini:“Sembelit ketika hamil ! Apa nak buat ni?” Masalah sembelit ketika hamil, kerap berlaku dikalangan ibu mengandung. Jadi, disini NuhaBaby nak kongsikan 2 petua yang berguna untuk atasi masalah sembelit ni ye. Check it out ! #1 MINYAK ZAITUN ( EXTRA VIRGIN OLIVE OIL ) Antara petua yang…

Khasiat Susu Kambing Buat Ibu Hamil

Kongsikan Artikel Ini:“Jangan minum susu kambing tu, panas..nanti boleh keguguran tau!” Ibu pernah dengar ungkapan ini? Tahukah ibu, sebenarnya susu kambing sangat bagus diamalkan ketika mengandung, dan ia juga sunnah Rasulullah SAW. Kajian juga membuktikan susu kambing mudah dihadam dan melancarkan perjalanan darah. Saya sendiri sewaktu mengandungkan anak saya dahulu,…

7 Jenis Makanan Yang Perlu Dielakkan Ibu Hamil

Kongsikan Artikel Ini:Sememangnya, badan ibu perlu sihat dan bersedia sepanjang kehamilan supaya bayi dapat membesar dengan sihat dalam kandungan. Tiada gunanya jika ibu hanya mengambil makanan yang sihat namun tetap berterusan mengambil makanan yang tidak sihat. Ini kerana, makanan tidak sihat akan tetap menjejaskan kesihatan si ibu. Jemput ke artikel…

4 Tips Melegakan Masalah Loya Dan Muntah Ketika Hamil

Kongsikan Artikel Ini:Apa itu “morning sickness”? Morning sickness ialah keadaan di mana ibu hamil akan muntah dan loya sewaktu di awal kehamilan. Biasanya morning sicknesss ini terjadi ketika mula-mula mengandung. Lain ibu, lain alahan dan lain morning sicknessnya. Ada ibu yang loya dan muntah sepanjang kehamilan tapi ada juga ibu…

3 Jenis Makanan Tingkatkan IQ Bayi Dalam Kandungan

Kongsikan Artikel Ini:Ramai ibu mahukan anak yang bijak. Namun, adakah ibu tahu bagaimanakah cara untuk mendapatkan anak yang bijak? Disini saya ingin berkongsi tips pemakanan untuk mendapatkan anak yang bijak. Antara persoalan yang selalu ditanya ibu hamil ialah Tentunya setiap ibu mahukan anaknya bukan sahaja sihat dan kuat serta sempurna…

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.