Anda ada masalah? Boleh hubungi kami di

011-32746769

Rahsia 9 Teknik Urutan Supaya Bayi Lena Tidur Malam

Kongsikan Artikel Ini:Antara masalah ibu berpantang ialah Jadi, kali ini saya ingin berkongsi masalah bayi yang sukar tidur malam dan bagaimana cara mengatasinya. Tahukah anda? Bayi yang normal, biasanya mudah tidur malam dan hanya bangun beberapa kali sahaja untuk menyusu. Jika bayi anda senang tidur […]

Risau Bayi Tidak Buang Air Besar Selama Beberapa Hari?

Kongsikan Artikel Ini:Antara soalan ibu yang ditanyakan kepada saya Masalah yang berlaku ini ialah, bayi tidak membuang air besar setelah berumur sebulan ke atas. Sebelum ini, bayi biasanya membuang setiap hari, malah banyak kali di dalam sehari. Akibatnya, si ibu mulai risau..antara kerisauan ibu ialah […]

Bayi Kerap Menyusu, Adakah Ianya Normal?

October 29, 2015 by Blog, Newborn, Penyusuan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Antara persoalan ibu Selalu ibu lepas bersalin, akan kerap menyusukan bayi sehingga ada kala terfikir, Tambah pula, selepas bayi diberi susu formula, bayi tidur lama menyebabkan ibu berfikir Adakah ini benar? Mari saya kongsikan 5 situasi normal yang biasanya berlaku kepada bayi baru […]

3 Alat Untuk Selesaikan Masalah Puting Tenggelam

Kongsikan Artikel Ini:Kali ini, saya ingin berkongsi penyelesaian untuk ibu yang mengalami masalah puting tenggelam. Soalan ibu Sebelum tu, tahukah anda. 3 Masalah Yang Dialami 99% Ibu Yang Ada Masalah Puting Tenggelam Disini saya kongsikan antara masalah ibu puting tenggelam ialah 1. Puting rata, pendek, […]

Rahsia Pemakanan Ketika Hamil

October 21, 2015 by Blog, Kehamilan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Kali ini saya ingin berkongsi 6 amalan pemakanan ketika hamil, supaya bayi sihat sepanjang kehamilan. Antara pertanyaan ibu ialah Maka saya ingin kongsikan di sini, rahsia amalan pemakanan ibu hamil supaya bayi sihat. Malah, Puan Fadillah Nur turut menjelaskan di dalam buku Mudahnya […]

Rahsia Ibu Ini Membanyakkan Susu Dari 4 oz Ke 12 oz Secara Percuma!

Kongsikan Artikel Ini:Antara masalah ibu ialah yang kerap ditanya pada saya ialah Jadi, bagaimana caranya untuk membanyakkan susu? Jika anda mahu tahu, ada 3 perkara yang ibu perlu amik perhatian untuk banyakkan susu iaitu Emosi yang stabil Pemakanan yang seimbang Jadual mengepam yang konsisten Post […]

Resipi Susu Badam Dan Susu Santan

October 13, 2015 by Blog, Solid Food No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Susu badam dan susu santan ialah alternatif terbaik buat anak yang tidak lagi minum susu ibu. Seeloknya setahun ke atas sudah boleh diberi susu ini. Pilihan ini kerana susu alternatif ini, hampir-hampir menyamai kandungan dan khasiat mirip susu ibu. Ia juga mudah dicernakan. […]

5 Teknik Memberi Susu Ibu Jika Bayi Menolak Botol Susu

Kongsikan Artikel Ini:Pada artikel yang lepas, saya telah kongsikan 6 teknik melatih bayi minum susu botol. Jadi, kali ini saya ingin berkongsi pula cara memberi bayi minum susu ibu selain menggunakan botol. Antara masalah ibu yang pernah ditanya kepada saya ialah Jadi, masalah ibu ini […]

6 Tips Melatih Anak Minum Menggunakan Botol Susu

Kongsikan Artikel Ini:Kali ini saya ingin kongsikan tips untuk melatih bayi minum susu ibu melalui botol. Antara soalan yang pernah ditanya kepada saya ialah Jadi kali ini saya ingin kongsikan, terutama buat ibu yang bekerja dan menyusu sepenuhnya, tips melatih anak minum menggunakan botol susu! […]

Bayi Saya Masih Lagi Menghisap! Adakah Dia Masih “Lapar” Susu?

Kongsikan Artikel Ini:Anda pernah alami masalah seperti ini? atau..   Kisah di atas hanyalah sekadar contoh. Pernah tak bila bayi anda minum susu dalam botol, anda merasakan bayi minum dengan banyak sekali, seolah macam tak cukup susu! Susu dalam botol dah habis pun, bayi masih […]

Menangis Bukan Tanda Bayi Lapar?

Kongsikan Artikel Ini:Kali ini saya ingin bertanyakan soalan Apa tanda bayi lapar? Jawapannya? Hehe saya yakin tentu ramai yang akan menjawab tanda bayi lapar ialah bila bayi menangis merengek mengamuk menghisap jari Tahukah anda? Sebenarnya bukan! Ramai ibu akan terfikir bayi masih lapar, bila bayi […]

Kelebihan Susu Ibu VS Susu Formula

October 3, 2015 by Blog, Kehamilan, Penyusuan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Salam, kali ini saya benar-benar mahu kongsikan, apakah kelebihan susu ibu jika dibandingkan dengan susu formula? Teringat saya pada kata-kata Dr Harlina Haji Siraj (Pakar Perubatan), katanya Malah, di dalam AlQuran sendiri disebut tentang perlunya ibu menyusukan anaknya dengan susu ibu, bermakna menyusukan […]

Susu Tiba-Tiba “Drop”? Bayi Kerap Menyusu?

Kongsikan Artikel Ini:Antara soalan yang pernah ditanya kepada saya (bayinya berusia 3 bulan) Begitulah antara luahan si ibu ini kepada saya. Lantas, saya terus membalas mesejnya. “M (bukan nama sebenar) , actually apa yang M alami ni normal”. Dan saya menerangkan apa yang ibu perlu […]

Pemakanan Yang Perlu Dielakkan Ibu Menyusu

Kongsikan Artikel Ini:Pada post yang lepas, saya telah kongsikan pemakanan ibu supaya menghasilkan susu yang berkualiti.  Jadi, kali ini saya nak kongsikan pemakanan yang perlu dielakkan ibu menyusu, kerana senarai makanan di bawah boleh merosakkan usus ibu. KENAPA PEMAKANAN IBU MENYUSU PENTING? Seperti yang dikatakan […]

Pemakanan Ibu Supaya Susu Banyak Dan Berkualiti

Kongsikan Artikel Ini:Sebelum ni, saya sudah kongsikan tentang 4 tanda bayi dapat cukup susu ibu. Salah satunya ialah berat naik! Ada ibu bertanya, Ini tandanya bayi tak dapat cukup susu ibu. Apa puncanya? Ada 3  iaitu sama ada Ibu tertekan, letih dan terlalu stress Pemakanan […]

4 Teknik Lekapan Penyusuan

September 29, 2015 by Blog, Newborn, Penyusuan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Antara masalah ibu yang selalu ditanya kepada saya Tahukah anda? Punca semua masalah ini ialah kerana silap lekapan penyusuan. Masalah ini kerap melanda ibu yang putingnya rata atau tenggelam breast terlalu besar hisapan bayi adalah salah Bila bayi susah mahu melekap di payudara […]

4 Posisi Ketika Menyusu Yang Ibu Perlu Tahu

September 27, 2015 by Blog, Newborn, Penyusuan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Antara masalah yang ibu alami apabila mahu mula menyusu Jawapan kepada persoalan ini ada di bawah, baca sampai habis ye..hehe Sepanjang pengalaman saya membantu ibu dalam penyusuan, ramai ibu tidak arif tentang pelbagai posisi ketika menyusu menyebabkan ibu cepat lenguh, sakit badan, sakit […]

4 Tanda Bayi Dapat Cukup Susu Ibu

September 27, 2015 by Blog, Newborn, Penyusuan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Apakah tanda bayi dapat cukup susu ibu? Saya pernah ditanya oleh ibu Betul ibu semua, menyusu tidak sama seperti memberi anak susu formula di dalam botol. Jika susu formula, kita nampak kuantiti susunya dan biasanya anak memang tidur lena. Tetapi, bila kita menyusukan […]

4 Teknik Simple Untuk Bercerai Susu

Kongsikan Artikel Ini:Sewaktu anak saya Nuha dah 2 tahun 5 bulan, ada yang bertanya Nuha dah berhenti menyusu ke? Saya dah stop menyusu ke bile Nuha 2 tahun? Kenapa Nuha masih menyusu lagi? Tidak kurang juga orang yang memberi idea kepada saya suruh letak asam, […]

Susu Saya Cair, Bayi Tak Kenyang, Apa Nak Buat?

Kongsikan Artikel Ini:Saya pernah mendapat mesej daripada seorang ibu, begini bunyinya Jadi, ibu ini risau kerana walaupun susunya cukup, tetapi cair. Bila susu cair, dan najis bayi berwarna hijau, ini menunjukkan bayi sebenarnya TIDAK MENDAPAT SUSU YANG SECUKUPNYA. Cara Pastikan Bayi Dapat Cukup Susu Jika […]

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.