Anda ada masalah? Boleh hubungi kami di

011-32746769

Resipi Susu Badam Dan Susu Santan

October 13, 2015 by Blog, Solid Food No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Susu badam dan susu santan ialah alternatif terbaik buat anak yang tidak lagi minum susu ibu. Seeloknya setahun ke atas sudah boleh diberi susu ini. Pilihan ini kerana susu alternatif ini, hampir-hampir menyamai kandungan dan khasiat mirip susu ibu. Ia juga mudah dicernakan. […]

5 Teknik Memberi Susu Ibu Jika Bayi Menolak Botol Susu

Kongsikan Artikel Ini:Pada artikel yang lepas, saya telah kongsikan 6 teknik melatih bayi minum susu botol. Jadi, kali ini saya ingin berkongsi pula cara memberi bayi minum susu ibu selain menggunakan botol. Antara masalah ibu yang pernah ditanya kepada saya ialah Jadi, masalah ibu ini […]

6 Tips Melatih Anak Minum Menggunakan Botol Susu

Kongsikan Artikel Ini:Kali ini saya ingin kongsikan tips untuk melatih bayi minum susu ibu melalui botol. Antara soalan yang pernah ditanya kepada saya ialah Jadi kali ini saya ingin kongsikan, terutama buat ibu yang bekerja dan menyusu sepenuhnya, tips melatih anak minum menggunakan botol susu! […]

Bayi Saya Masih Lagi Menghisap! Adakah Dia Masih “Lapar” Susu?

Kongsikan Artikel Ini:Anda pernah alami masalah seperti ini? atau..   Kisah di atas hanyalah sekadar contoh. Pernah tak bila bayi anda minum susu dalam botol, anda merasakan bayi minum dengan banyak sekali, seolah macam tak cukup susu! Susu dalam botol dah habis pun, bayi masih […]

Menangis Bukan Tanda Bayi Lapar?

Kongsikan Artikel Ini:Kali ini saya ingin bertanyakan soalan Apa tanda bayi lapar? Jawapannya? Hehe saya yakin tentu ramai yang akan menjawab tanda bayi lapar ialah bila bayi menangis merengek mengamuk menghisap jari Tahukah anda? Sebenarnya bukan! Ramai ibu akan terfikir bayi masih lapar, bila bayi […]

Kelebihan Susu Ibu VS Susu Formula

October 3, 2015 by Blog, Kehamilan, Penyusuan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Salam, kali ini saya benar-benar mahu kongsikan, apakah kelebihan susu ibu jika dibandingkan dengan susu formula? Teringat saya pada kata-kata Dr Harlina Haji Siraj (Pakar Perubatan), katanya Malah, di dalam AlQuran sendiri disebut tentang perlunya ibu menyusukan anaknya dengan susu ibu, bermakna menyusukan […]

Susu Tiba-Tiba “Drop”? Bayi Kerap Menyusu?

Kongsikan Artikel Ini:Antara soalan yang pernah ditanya kepada saya (bayinya berusia 3 bulan) Begitulah antara luahan si ibu ini kepada saya. Lantas, saya terus membalas mesejnya. “M (bukan nama sebenar) , actually apa yang M alami ni normal”. Dan saya menerangkan apa yang ibu perlu […]

Pemakanan Yang Perlu Dielakkan Ibu Menyusu

Kongsikan Artikel Ini:Pada post yang lepas, saya telah kongsikan pemakanan ibu supaya menghasilkan susu yang berkualiti.  Jadi, kali ini saya nak kongsikan pemakanan yang perlu dielakkan ibu menyusu, kerana senarai makanan di bawah boleh merosakkan usus ibu. KENAPA PEMAKANAN IBU MENYUSU PENTING? Seperti yang dikatakan […]

Pemakanan Ibu Supaya Susu Banyak Dan Berkualiti

Kongsikan Artikel Ini:Sebelum ni, saya sudah kongsikan tentang 4 tanda bayi dapat cukup susu ibu. Salah satunya ialah berat naik! Ada ibu bertanya, Ini tandanya bayi tak dapat cukup susu ibu. Apa puncanya? Ada 3  iaitu sama ada Ibu tertekan, letih dan terlalu stress Pemakanan […]

4 Teknik Lekapan Penyusuan

September 29, 2015 by Blog, Newborn, Penyusuan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Antara masalah ibu yang selalu ditanya kepada saya Tahukah anda? Punca semua masalah ini ialah kerana silap lekapan penyusuan. Masalah ini kerap melanda ibu yang putingnya rata atau tenggelam breast terlalu besar hisapan bayi adalah salah Bila bayi susah mahu melekap di payudara […]

4 Posisi Ketika Menyusu Yang Ibu Perlu Tahu

September 27, 2015 by Blog, Newborn, Penyusuan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Antara masalah yang ibu alami apabila mahu mula menyusu Jawapan kepada persoalan ini ada di bawah, baca sampai habis ye..hehe Sepanjang pengalaman saya membantu ibu dalam penyusuan, ramai ibu tidak arif tentang pelbagai posisi ketika menyusu menyebabkan ibu cepat lenguh, sakit badan, sakit […]

4 Tanda Bayi Dapat Cukup Susu Ibu

September 27, 2015 by Blog, Newborn, Penyusuan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Apakah tanda bayi dapat cukup susu ibu? Saya pernah ditanya oleh ibu Betul ibu semua, menyusu tidak sama seperti memberi anak susu formula di dalam botol. Jika susu formula, kita nampak kuantiti susunya dan biasanya anak memang tidur lena. Tetapi, bila kita menyusukan […]

4 Teknik Simple Untuk Bercerai Susu

Kongsikan Artikel Ini:Sewaktu anak saya Nuha dah 2 tahun 5 bulan, ada yang bertanya Nuha dah berhenti menyusu ke? Saya dah stop menyusu ke bile Nuha 2 tahun? Kenapa Nuha masih menyusu lagi? Tidak kurang juga orang yang memberi idea kepada saya suruh letak asam, […]

Susu Saya Cair, Bayi Tak Kenyang, Apa Nak Buat?

Kongsikan Artikel Ini:Saya pernah mendapat mesej daripada seorang ibu, begini bunyinya Jadi, ibu ini risau kerana walaupun susunya cukup, tetapi cair. Bila susu cair, dan najis bayi berwarna hijau, ini menunjukkan bayi sebenarnya TIDAK MENDAPAT SUSU YANG SECUKUPNYA. Cara Pastikan Bayi Dapat Cukup Susu Jika […]

4 Langkah Merangsang Pengeluaran Susu Ibu Selepas Bersalin

September 22, 2015 by Blog, Newborn, Penyusuan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Biasanya ibu selepas bersalin, sangat risau akan penghasilan susu ibu. Terutama ibu yang baru melahirkan anak pertama. Persoalan seperti Sering menghantui ibu dan bakal ibu. Masalah tiada susu sebenarnya hanyalah satu mitos semata-mata. Ini kerana, susu memang akan terhasil sebaik sahaja hari pertama […]

Susu Formula Membantu Turunkan Kuning Anak ?

September 21, 2015 by Blog, Newborn, Penyusuan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Hari ini saya ingin kongsikan satu kisah. Kisah seorang ibu, yang anaknya kuning lama sekali dan dan kuning tidak juga turun. Ini adalah kisah yang dikongsikan sendiri oleh Puan Norashida Abdul Rahman, seorang Konsultant Penyusuan di Malaysia (IBCLC) sepanjang pengalaman beliau melayan klien […]

4 Teknik Cepat Dan Mudah Menurunkan Demam Kuning

September 16, 2015 by Blog, Newborn, Penyusuan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:InsyaAllah, kali ini saya ingin berkongsi tentang 4 teknik mujarab yang selamat untuk menurunkan paras demam kuning bayi anda. Pada post yang lepas, saya telah kongsikan tentang 3 fakta penting tentang demam kuning dan saya harap anda telah membacanya ye. Jadi, kali ni […]

3 Fakta Penting Tentang Demam Kuning

September 16, 2015 by Blog, Newborn, Penyusuan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Kali ini saya ingin berkongsi tentang demam kuning atau bahasa perubatan dipanggil “jaundis”. Apa yang ibu bapa perlu tahu? Buat ibu bapa yang baru, anak lahir-lahir je terus akan di”diagnos”oleh doktor untuk lihat sama ada kena demam kuning ataupun tidak. Ianya sangat “menakutkan” […]

7 Jenis Makanan Naikkan Hb Dalam Darah

September 12, 2015 by Blog, Kehamilan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:Assalamualaikum, saya di sini.. InsyaAllah kali ni saya nak kongsikan tentang masalah Hb rendah. Ala, yang selalu ibu mengandung risaukan tu. Hb rendah memang buatkan ibu selalu risau! Teringat ada seorang kawan saya, sedang mengandung sekarang..katanya.. Hmm..memang risau bila Hb rendah ni! saya […]

Petua Mengatasi Sembelit Ketika Hamil

September 10, 2015 by Blog, Kehamilan No Comments

Kongsikan Artikel Ini:“Sembelit ketika hamil ! Apa nak buat ni?” Masalah sembelit ketika hamil, kerap berlaku dikalangan ibu mengandung. Jadi, disini NuhaBaby nak kongsikan 2 petua yang berguna untuk atasi masalah sembelit ni ye. Check it out ! #1 MINYAK ZAITUN ( EXTRA VIRGIN OLIVE […]

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.